Lean Six Sigma

Om van uw concurrenten te winnen hoeft u het alleen maar beter te doen! Maar hoe pakt u dat aan in de volle complexiteit? U heeft elke dag veel plezier in uw werk maar u werkt inmiddels al 60-80 uur per week. Nog meer? Is dat nog gezond? Lean Six Sigma is een methodiek die uw organisatie continu laat verbeteren. En dat doet u zeker niet alleen!

Lean Six Sigma is een methodiek om continue verbeteringen door te voeren in uw organisatie. Enkele kernbeginselen die hierbij van belang zijn:
- Focus op de klant! Waar wil de klant voor betalen?
- Wat is het proces dat “deze waarde” creëert voor uw klanten?
- Identificeer verspillingen in dit proces. 
- Betrek de medewerkers in het verbeterproces en geeft ze de juiste tools hiervoor.
- Zet deze verbetermethodiek systematisch in.

Middels een combinatie van training en advisering kunnen wij dit 'continue verbeteren' verankeren.
Allereerst wordt in een klassikale trainingsomgeving de grondbeginselen van Lean Six Sigma uitgelegd. De belangrijkste praktijkcasus in deze training is echter uw eigen bedrijf zodat de ideeën om te verbeteren na de eerste sessie al uit uw team stromen. Na verdiepingen maakt het team de prioritering en gaat aan de slag middels een vaste verbetermethode waarmee deze methode dupliceerbaar wordt. De rol van de trainer wijzigt in deze fase naar adviseur/sparringpartner. Als resultaat heeft u enerzijds een betere aansluiting van uw product/dienst op uw klantwensen en anderzijds ook een team die zelfstandig in staat is bottlenecks in uw proces op te sporen en aan te pakken.

Meer info? Neemt u contact op met Paul-Martijn de Leeuw of Bart van der Wielen.

< Vorige pagina

Uw markt

MKB ondernemingen moeten continu en razendsnel inspelen op veranderende klantwensen en bijbehorende trends. Ook de concurrent zit niet stil. Als u echter zorgt dat uw organisatie dagelijks als een goed geoliede machine functioneert, blijft u uw concurrentie voor en creëert u jarenlange continuïteit. De hoogte van de financiering en uw belangrijkste medewerkers beperken echter te vaak het functioneren van die organisatie. U heeft het gevoel dat u alle “ballen” tegelijk in de lucht moet houden.