Business Remodeling

Terwijl concurrenten en relaties volop in beweging zijn, zitten ondernemingen en organisaties vaak vast in hun bestaande business modellen. Uw organisatie ook? In de huidige turbulente omgeving waar resultaten onder druk staan geldt echter: stilstand is achteruitgang. Hoe kunt u waarde creëren en uw businessmodel toekomstbestendig maken?

Wat is een businessmodel?

Een businessmodel beschrijft de manier waarop een organisatie waarde creëert, levert en behoudt. Combineer dit met het feit dat alle organisaties in een veranderende omgeving zitten en je hebt de pijn te pakken. Oke, op dit moment lopen zaken nog redelijk maar de donkere wolken pakken zich samen aan de horizon. Als directie van die organisatie zullen de plannen scherp moeten zijn. Niet alleen voor het komende kwartaal maar juist voor de komende jaren. Welke klantsegmenten bedienen we dan? Op basis van welke waardeproposities kopen de klanten dan bij ons? Via welke kanalen zetten wij dit af? Wat zijn onze kernactiviteiten dan nog? Hoe onderhouden wij onze klantrelaties? Welke partners en inkoop hebben we hiervoor nodig? En hoe maken we hier een verdienmodel van? Dit zijn allen strategische vraagstukken die vooral door ondernemende geesten worden uitgevoerd. Hiervoor is lef, creativiteit en implementatiekracht nodig om dit succesvol uit voeren. Deze innovaties, die vaak ook disruptief zijn op uw eigen businessmodel, worden door uw organisatie uitgevoerd of door uw concurrent. En als u de keuze had wie dit als eerste in de praktijk brengt…….?

Wij kennen de denkmodellen CANVAS en LEAN SIX SIGMA die je hier o.a. voor kunt gebruiken om binnen uw Directie- en managementteam de juiste taal en creativiteit te ontwikkelen. Daarnaast is onze ervaring bij ondernemingen die problemen kenden met hun businessmodel groot. Wij komen geen adviesrapport brengen met daarin allerlei goed bedoelde adviezen! Nee wij begeleiden u naar een organisatie die op eigen kracht naar een toekomst bestendig businessmodel groeit.
Heeft u vragen over bovenstaande? Neem contact op met Bart van der Wielen of Paul Martijn de Leeuw voor verdere uitleg.

< Vorige pagina

Uw markt

MKB ondernemingen moeten continu en razendsnel inspelen op veranderende klantwensen en bijbehorende trends. Ook de concurrent zit niet stil. Als u echter zorgt dat uw organisatie dagelijks als een goed geoliede machine functioneert, blijft u uw concurrentie voor en creëert u jarenlange continuïteit. De hoogte van de financiering en uw belangrijkste medewerkers beperken echter te vaak het functioneren van die organisatie. U heeft het gevoel dat u alle “ballen” tegelijk in de lucht moet houden.